Polnische Berufe

Polnische Berufe: Hier habt ihr eine kleine Tabelle mit polnischen und deutschen Berufsbezeichnungen.  Es lässt sich leicht bemerken, dass das Prinzip, nach dem die weiblichen Formen der Berufsbezeichnungen gebaut werden, in der polnischen Sprache anders ist. Im Deutschen wird zu der Grundform die Endung „-in“  hinzugefügt. So lässt sich eigentlich jeder Beruf „weiblich“ machen.  Im Polnischen ist das nicht so einfach und oft gibt es die weibliche Form überhaupt nicht – wie z.B Kanzlerin. In Polen fungiert also Angela Merkel als „Kanzler“.  Es gibt auch keine Mechanikerin, Klempnerin usw.

Ich bin Krankenschwester/-pfleger von Beruf

♂ Z zawodu jestem pielęgniarzem

♀ Z zawodu jestem pielęgniarką

Ich bin IT-Systemelektroniker/in von Beruf

♂ Z zawodu jestem elektronikiem systemów IT

♀ Z zawodu jestem elektroniczką systemów IT

Ich bin IT-Systemkaufmann/-frau von Beruf

♂ Z zawodu jestem specjalistą ds. marketingu i zarządzania systemami IT

♀ Z zawodu jestem specjalistką ds. marketingu i zarządzania systemami IT

Kostenlose Übersetzungen Polnisch, kostenlos polnisch übersetzen

Ich bin Event-Manager/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem event managerem

♀ Z zawodu jestem event managerem

Ich bin Fachinformatiker/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem informatykiem

♀ Z zawodu jestem informatyczką

Ich bin Fachlagerist/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem magazynierem

♀ Z zawodu jestem magazynierką

Ich bin Facility Manager/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem facility managerem

♀ Z zawodu jestem facility managerem

Ich bin Feinwerkmechaniker/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem mechanikiem konstrukcji precyzyjnych

♀ Z zawodu jestem mechanikiem konstrukcji precyzyjnych

Ich bin Fleischer/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem rzeźnikiem

♀ Z zawodu jestem rzeźniczką

Ich bin Florist/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem florystą

♀ Z zawodu jestem florystką

Ich bin Flugbegleiter/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem stewardem

♀ Z zawodu jestem stewardessą

Ich bin Fluggerätemechaniker/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem mechanikiem maszyn lotniczych

♀ Z zawodu jestem mechanikiem maszyn lotniczych

Ich bin Fluglotse/Fluglotsin von Beruf ♂ Z zawodu jestem kontrolerem lotów

♀ Z zawodu jestem kontrolerką lotów

Ich bin Fondsmanager/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem menadżerem funduszu

♀ Z zawodu jestem menadżerką funduszu

Ich bin Forstwirt/Förster von Beruf ♂ Z zawodu jestem leśnikiem

♀ Z zawodu jestem leśniczką

Ich bin Fotograf/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem fotografem

♀ Z zawodu jestem fotografką

Ich bin Fotolaborant/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem fotolaborantem

♀ Z zawodu jestem fotolaborantką

Ich bin Friseur/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem fryzjerem

♀ Z zawodu jestem fryzjerką

Ich bin Gebäudereiniger/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem sprzątaczem budynków

♀ Z zawodu jestem sprzątaczką budynków

Ich bin Gestalter/in für visuelles Marketing von Beruf ♂ Z zawodu jestem projektantem marketingu wizualnego

♀ Z zawodu jestem projektantką marketingu wizualnego

Ich bin Goldschmied/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem złotnikiem

♀ Z zawodu jestem złotniczką

Ich bin Grafiker/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem grafikiem

♀ Z zawodu jestem graficzką

Ich bin Grundschullehrer/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem nauczycielem w szkole podstawowej

♀ Z zawodu jestem nauczycielką w szkole podstawowej

Ich bin Gärtner/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem ogrodnikiem

♀ Z zawodu jestem ogrodniczką

Ich bin Hausmeister/invon Beruf ♂ Z zawodu jestem woźnym

♀ Z zawodu jestem woźną

Ich bin Hauswirtschafter/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem zarządcą domu

♀ Z zawodu jestem zarządczynią domu

Ich bin Hebamme/Entbindungspfleger von Beruf ♂ Z zawodu jestem położnikiem

♀ Z zawodu jestem położnym

Ich bin Heilpraktiker/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem lekarzem medycyny niekonwencjonalnej

♀ Z zawodu jestem lekarką medycyny niekonwencjonalnej

Ich bin Heilpädagoge/Heilpädagogin von Beruf ♂ Z zawodu jestem wychowawcą w szkole specjalnej

♀ Z zawodu jestem wychowawczynią w szkole specjalnej

Ich bin Hotelfachmann/-frau von Beruf ♂ Z zawodu jestem hotelarzem

♀ Z zawodu jestem hotelarką

Ich bin Hotelkaufmann/-frau von Beruf ♂ Z zawodu jestem

♀ Z zawodu jestem

Ich bin Hörgeräteakustiker/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem akustykiem urządzeń słuchowych

♀ Z zawodu jestem akustyczką urządzeń słuchowych

Ich bin Immobilienkaufmann/-frau von Beruf ♂ Z zawodu jestem specjalistą ds. marketingu i zarządzania nieruchomościami

♀ Z zawodu jestem specjalistką ds. marketingu i zarządzania nieruchomościami

Ich bin Immobilienmakler/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem maklerem nieruchomości

♀ Z zawodu jestem maklerem nieruchomości

Ich bin Industriekaufmann/-frau von Beruf ♂ Z zawodu jestem specjalistą ds. marketingu i zarządzania w przedsiębiorstwach

♀ Z zawodu jestem specjalistką ds. marketingu i zarządzania w przedsiębiorstwach

Ich bin Industriemechaniker/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem mechanikiem maszyn przemysłowych

♀ Z zawodu jestem

Ich bin Informatiker/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem informatykiem

♀ Z zawodu jestem informatyczką

Ich bin Informatikkaufmann/-frau von Beruf ♂ Z zawodu jestem specjalistą ds. marketingu i zarządzania w dziale informatycznym

♀ Z zawodu jestem specjalistką ds. marketingu i zarządzania w dziale informatycznym

Ich bin Innenarchitekt/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem architektem wnętrz

♀ Z zawodu jestem architektką wnętrz

Ich bin Journalist/in

von Beruf

♂ Z zawodu jestem dziennikarzem

♀ Z zawodu jestem dziennikarką

Ich bin Jurist/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem prawnikiem

♀ Z zawodu jestem prawniczką

Ich bin Kameramann/-frau von Beruf ♂ Z zawodu jestem kamerzystą

♀ Z zawodu jestem kamerzystką

Ich bin Kaufmann/-frau für audiovisuelle Medien von Beruf ♂ Z zawodu jestem specjalistą ds. marketingu i zarządzania w dziale mediów audiowizualnych

♀ Z zawodu jestem specjalistą ds. marketingu i zarządzania w dziale mediów audiowizualnych

Ich bin Kaufmann/-frau für Groß- und Außenhandel von Beruf ♂ Z zawodu jestem specjalistą ds. marketingu i zarządzania w dziale handlu hurtowego i zagranicznego

♀ Z zawodu jestem specjalistką ds. marketingu i zarządzania w dziale handlu hurtowego i zagranicznego

Ich bin Kellner/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem kelnerem

♀ Z zawodu jestem kelnerką

Ich bin Kfz-Mechaniker/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem mechanikiem samochodowym

♀ Z zawodu jestem mechanikiem samochodowym

Ich bin Kindergärtner/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem

♀ Z zawodu jestem przedszkolanką

Ich bin Kinderkrankenschwester/-pfleger von Beruf ♂ Z zawodu jestem pielęgniarzem dziecięcym

♀ Z zawodu jestem pielęgniarką dziecięcą

Ich bin Klempner/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem hydraulikiem

♀ Z zawodu jestem

Ich bin Koch/Köchin von Beruf ♂ Z zawodu jestem kucharzem

♀ Z zawodu jestem kucharką

Ich bin Konditor/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem cukiernikiem

♀ Z zawodu jestem cukierniczką

Ich bin Konstruktionsmechaniker/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem mechanikiem konstrukcyjnym

♀ Z zawodu jestem

Ich bin Kosmetiker/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem kosmetykiem

♀ Z zawodu jestem kosmetyczką

Ich bin Altenpfleger/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem opiekunem starszych osób

♀ Z zawodu jestem opiekunką starszych osób

Ich bin Analyst/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem analitykiem

♀ Z zawodu jestem analityczką

Ich bin Anlagenmechaniker/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem mechanikiem instalacji

♀ Z zawodu jestem mechanikiem instalacji

Ich bin Apotheker/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem aptekarzem

♀ Z zawodu jestem aptekarką

Ich bin Architekt/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem architektem

♀ Z zawodu jestem architektką

Ich bin Archäologe/Archäologin von Beruf ♂ Z zawodu jestem archeologiem

♀ Z zawodu jestem archeolożką

Ich bin Art Director von Beruf Z zawodu jestem dyrektorem artystycznym

Z zawodu jestem dyrektorem artystycznym

Ich bin Account-Manager/in von Beruf Pracuję na stanowisku account manager

Pracuję na stanowisku account manager

Ich bin Arzt/Ärztin von Beruf ♂ Z zawodu jestem lekarzem

♀ Z zawodu jestem lekarką

Ich bin Arzthelfer/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem asystentem lekarza

♀ Z zawodu jestem asystentką lekarza

Ich bin Asphaltbauer/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem budowniczym dróg

♀ Z zawodu jestem…

Ich bin Augenoptiker/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem optykiem

♀ Z zawodu jestem optykiem

Ich bin Automobilkaufmann/-frau von Beruf ♂ Z zawodu jestem sprzedawcą samochodowym

♀ Z zawodu jestem sprzedawcą samochodowym

Ich bin Bankkaufmann/-frau von Beruf ♂ Z zawodu jestem urzędnikiem bankowym

♀ Z zawodu jestem urzędniczką bankową

Ich bin Bauingenieur/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem inżynierem budowlanym

♀ Z zawodu jestem inżynierem budowlanym

Ich bin Bautechniker/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem technikiem budowlanym

♀ Z zawodu jestem technikiem budowlanym

Ich bin Bauzeichner/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem krelarzem budowlanym

♀ Z zawodu jestem kreślarką budowlaną

Ich bin Berufsfeuerwehrmann/-frau von Beruf ♂ Z zawodu jestem strażakiem

Pracuję w straży pożarnej

Ich bin Berufskraftfahrer/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem kierowcą ciężarowym

♀ Z zawodu jestem kierowcą ciężarowym

Ich bin Bestatter/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem przedsiębiorcą pogrzebowym

♀ Z zawodu jestem przedsiębiorcą pogrzebowym

Ich bin Betriebswirt/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem ekonomistą

♀ Z zawodu jestem ekonomistką

Ich bin Bibliothekar/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem bibliotekarzem

♀ Z zawodu jestem bibliotekarką

Ich bin Biologe/Biologin von Beruf ♂ Z zawodu jestem biologiem

♀ Z zawodu jestem biolożką

Ich bin Biologielaborant/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem laborantem

♀ Z zawodu jestem laborantką

Ich bin Bootsbauer/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem budowniczym łodzi

♀ Z zawodu jestem

Ich bin Briefträger/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem listonoszem

♀ Z zawodu jestem listonoszką

Ich bin Buchbinder/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem introligatorem

♀ Z zawodu jestem introligatorką

Ich bin Buchhalter/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem księgowym

♀ Z zawodu jestem księgową

Ich bin Buchhändler/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem księgarzem

♀ Z zawodu jestem księgarką

Ich bin Bürokaufmann/-frau von Beruf ♂ Z zawodu jestem specjalistą zarządzania i bankowości

♀ Z zawodu jestem specjalistką zarządzania i bankowości

Ich bin Bäcker/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem piekarzem

♀ Z zawodu jestem piekarką

Ich bin Chemielaborant/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem laborantem chemicznym

♀ Z zawodu jestem laborantką chemiczną

Ich bin Chemikant/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem chemikantem

♀ Z zawodu jestem chemikantką

Ich bin Chemiker/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem chemikiem

♀ Z zawodu jestem chemiczką

Ich bin Chirurg/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem chirurgiem

♀ Z zawodu jestem chirurgiem

Ich bin Chirurgiemechaniker/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem mechanikiem chirurgicznym

♀ Z zawodu jestem

Ich bin Controller/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem kontrolerem

♀ Z zawodu jestem kontrolerką

Ich bin Creative Director von Beruf ♂ Z zawodu jestem dyrektorem kreatywnym

♀ Z zawodu jestem dyrektorem kreatywnym

Ich bin Dachdecker/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem Dekarzem

♀ Z zawodu jestem

Ich bin Detektiv/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem detektywem

♀ Z zawodu jestem detektywem

Ich bin Drogist/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem właścicielem drogerii

♀ Z zawodu jestem właścicielką drogerii

Ich bin Drucker/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem drukarzem

♀ Z zawodu jestem drukarką

Ich bin Einkäufer/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem zaopatrzeniowcem

♀ Z zawodu jestem zaopatrzeniowcem

Ich bin Einzelhandelkaufmann/-frau von Beruf ♂ Z zawodu jestem zaopatrzeniowcem detalicznym

♀ Z zawodu jestem zaopatrzeniowcem detalicznym

Ich bin Elektroinstallateur/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem elektroinstalatorem

♀ Z zawodu jestem elektroinstalatorką

Ich bin Elektroniker/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem elektronikiem

♀ Z zawodu jestem elektroniczką

Ich bin Elektrotechniker/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem elektrotechnikiem

♀ Z zawodu jestem elektrotechniczką

Ich bin Ergotherapeut/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem ergoterepeutą

♀ Z zawodu jestem ergoterapeutką

Ich bin Ernährungsberater/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem doradcą żywieniowym

♀ Z zawodu jestem doradcą żywieniowym

Ich bin Erzieher/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem wychowawcą

♀ Z zawodu jestem wychowawczynią

Nicht das Richtige gefunden? Frag hier:
Kostenlose Übersetzungen Polnisch, kostenlos polnisch übersetzen

4 Responses to Polnische Berufe

  1. Wojtek sagt:

    Super gemacht!!

  2. Patrycja sagt:

    Moj zawod to Technik Ekonomista, jaki jst tego odpowiednik niemiecki ?

    • lollypops sagt:

      Ich bin Drogist/in von Beruf ♂ Z zawodu jestem właścicielem drogerii
      ♀ Z zawodu jestem właścicielką drogerii

      Das passt doch nicht so wirklich zusammen!!!
      wlasciciel/wlascicielka = Eigentümer

      Ich denke, dass Drogist/in bedeutet sprzedawca/sprzedawczyni w sklepie drogeryjnym……oder so!

    • Kamil sagt:

      Technischer Betriebswirt 🙂 tak bym to przetłumaczył.

Hinterlasse einen Kommentar